Reklamacja i zwroty

Procedura reklamacji

I. Produkty mają gwarancję producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Czas gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie na stronach sklepu. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. Większość produktów posiada gwarancje realizowane bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów. Dokładne adresy punktów serwisowych znajdują się na kartach gwarancyjnych dołączanych do produktów oraz na stronach internetowych producentów. Klient może także przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za pośrednictwem Sprzedającego.

Uwaga - ważna informacja. Prosimy sprawdź paczkę przy kurierze, jeżeli zauważysz uszkodzenie, spisz protokół szkody.      PROTOKÓŁ JEST PODSTAWĄ DO ROZPATRZENIA REKLAMACJI.

NAJWAŻNIEJSZE KROKI:

1. Przy dostawie przesyłki sprawdź czy opakowanie zewnętrzne nie nosi żadnych większych uszkodzeń (dziur, wgnieceń, większych rozdarć).

2. Jeśli nie będziesz mógł osobiście odebrać przesyłki poinformuj osobę odbierającą w Twoim imieniu o najważniejszych krokach przy odbiorze przesyłki.

3. Pamiętaj, aby sprawdzić towar przy kurierze. W momencie jak otrzymasz przesyłkę od razu rozpakuj ją – kurier ma obowiązek poczekać,abyś mógł sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera.

4. Jeśli przesyłka nosi bardzo wyraźne, widoczne ślady uszkodzenia – po prostu odmów przyjęcia towaru i poinformuj nas o tym pod numerem telefonu: 516 034 432/ e-mail: sklep@bobo-mania.pl

5. Jeśli stwierdzisz uszkodzenie przesyłki zażądaj od kuriera dostarczającego spisania PROTOKOŁU SZKODY, jest to dokument wymagany przez firmy kurierskie do złożenia reklamacji.

6. Zrób zdjęcia uszkodzenia przesyłki, opakowania itd.

7. Pamiętaj, aby odpowiednio spisać PROTOKÓŁ SZKODY z kurierem, najważniejsze, aby zaznaczyć takie pozycje jak:

• Uszkodzenie opakowania zewnętrznego / zawsze zaznaczamy TAK (chodzi nawet o najmniejsze rozdarcie, uszkodzenie, przetarcie itp.) -  zaznaczenie NIE spowoduje odrzucenie reklamacji przez firmę kurierską

• Na pytanie: czy przesyłkę przyjęto bez zastrzeżeń zaznaczamy słowo NIE, gdyż słowo TAK spowoduje odrzucenie reklamacji przez firmę kurierską

• Protokół reklamacyjny powinien być spisany w dniu dostarczenia przesyłki !

8. Pamiętaj, że przyjęcie przesyłki bez zastrzeżeń i spisania z kurierem PROTOKOŁU SZKODY zamyka składającemu reklamację, możliwość uzyskania odszkodowania za zniszczony towar.

9. Pamiętaj, że spisanie w sposób nieodpowiedni PROTOKOŁU SZKODY, może spowodować problemy w uzyskaniu odszkodowania za zniszczenie towaru, prosimy zatem postępować zgodnie z naszymi wskazówkami.

IIReklamacje należy składać na adres: F.H. Semma sp. z o.o. s.k. ul. Christo Botewa 2b, 30-798 Kraków 

Składając reklamację, należy dostarczyć do Usługodawcy reklamowany produkt wraz z dowodem zakupu

i wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym,oraz protokołem szkody dostępnym pod adresem: Pobierz formularz reklamacyjny 

Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta usługodawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego towaru. Zasadne naprawy towaru i ich transport w okresie odpowiedzialności są bezpłatne.

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego).

Klient traci uprawnienia określone w pkt. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem 7 dni od daty dostarczenia przesyłki, nie zawiadomi sklepu o niezgodności towaru z umową. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

 

Odstąpienie od umowy

 

  1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący Konsumentem, może odstąpić na piśmie od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Konsument może skorzystać z formularza odstąpienia i powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy wysyłając ww. wypełnione oświadczenie na adres:

     

    F.H. Semma sp. z o.o. s.k.

    Christo Botewa 2b

    30-798 Kraków

     

  2. Towary zwracane przez klienta muszą być kompletne i w nienaruszonym stanie. Konsument będzie ponosił odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu.

  3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami

    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – np. otwarcie zafoliowanego filmu DVD;

    • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  1. Sklep w ciągu 14 (czternastu) dni dokona zwrotu pieniędzy za towar.

  2. Klient ponosi całość kosztów za zwrot rzeczy do sklepu.

Pobierz formularz zwrotu

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl